2016. december 8., csütörtök

Savanyú hús krumpligombóccal vagy gnocchi-val

Unokanővérem Évi, nagyon rossz evő volt, és nem evett meg semmit. Dédikém a kedvében akart járni, és megkérdezte, hogy mit szeretne enni. Ekkor azt a választ kapta, hogy vadast! Dédikém nekiállt hát, és elkészítette a vadast, ahogy ő ismerte (lásd recepjeim között). Unokanővérem megkóstolta, és azt mondta, hogy "-ez nem olyan, mint amilyet az Anyukám szokott csinálni!",- és persze nem ette meg. Ezután derült ki, hogy Évi gyerekkorában a "savanyú húst" nevezte vadasnak. :)

Nem olyan régen, amikor meglátogattam Évit Pécsen, azt kérdezte tőlem, hogy mit főzzön nekem. Azt  kértem, hogy főzzön nekem olyan "vadast", amit gyerekkorában szeretett volna enni, mert én viszont olyat még soha nem ettem, csak hallottam róla. Meg kell, hogy mondjam, valóban nem olyan, mint a Dédikém vadasa, sőt a vadashoz köze nincs, de kitűnő, így megtanultam tőle, és azóta én is főzöm, mert nagyon finom! :) Köszönet érte Évi! :)







Hozzávalók:
Húshoz
70 dkg sertéscomb
1 közepes fej vöröshagyma
1 ek napraforgó olaj
2 kk fűszerpaprika
2 dl tejföl
2 csapott ek finomliszt (finom)
só ízlés szerint
4 db babérlevél
1 kk ecet
A krumpli gombóchoz, 
0.5 kg burgonya
10 dkg finomliszt (finom)
1 db tojás
1 evőkanál búzadara
só ízlés szerint

Elkészítés:
Az apró kockára vágott hagymát olajon megdinszteljük, belerakjuk a szintén apró kockára vágott húst, megsózzuk.
 Fedő alatt kis lángon pároljuk, és közben néha megkavarjuk, amikor a hús fehér és levet eresztett, megszórjuk pirospaprikával, és bő vízzel felengedjük, beletesszük a babérlevelet, és kis lángon főzzük
Amikor a hús puha, a tejfölből és a lisztből csomómentes habarást készítünk, és hozzáadjuk a húshoz
Ezt követően belekeverjük az ecetet.

Krumpligombóc:

A héjában megfőzött krumplit, megpucoljuk krumplinyomón áttörjük, és a liszttel, grízzel, tojással,  sóval tésztát gyúrunk.
1 órát állni hagyjuk.
Egy nagy lábosban vizet forralunk, amikor már jól lobog a víz, közepes gombócokat formálunk, és a forró vízben kifőzzük.
Ha a gombóc feljön a tetejére, onnantól számítva kb. 2-3 percig főzzük, majd kivesszük és egy kanál forró zsírba vagy olajba tesszük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése