2017. április 24., hétfő

Zöldséges rizsescsirke

Emlékszem anno gyerekkoromban, amikor vasárnap összejött a család és még Dédikém volt a "szakács"  másnap a valamilyen rizses húst csinált a maradékból, de sosem figyeltem meg, hogy hogyan csinálja, mivel elég nagy volt a család és a vasárnapi ebédkor minden elfogyott aránylag ritkán maradt. A hétvégén, húslevest főztem, most csirkéből. Maradt egy egész csirkecomb és 4 db szárny meg zöldség. Este az agyamba bekattant a vezérhangya, olyan rizsesthúst kell csinálnom, mint amilyet Dédicim csinált. Már csak az volt a gond, hogy igazából az ízére sem igazán emlékszem vissza. Egy szó mint száz, megfőztem, finom lett és valamennyire hasonlított a mélyen elraktározott, és most előhívott emlékeim ízére.
Hozzávalók:
húslevesből megmaradt leveshús, ami most 1 csirkecomb és 4 db szárny volt
sárgarépa,
zeller
1- 1,5 dl húsleves
só,
bors,
2 kis gerezd fokhagyma
2 db sült hús szaft kocka
2 tasak gyorsrizs
1 ek olívaolaj

Elkészítés:
Az olívaolajat serpenyőben felmelegítettem, beletetettem a majdnem szálakra szedett húst, kicsit megkapattam nagy hőfokon. Ráöntöttem  a   húslevesben feloldott sült hús szaft kockát, rányomtattam a fokhagymát, a megfőzött rizzsel összekevertem, majd szintén belekeverem a karikára vágott zöldséget, sóztam, borsozta és összeforraltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése