2017. április 4., kedd

22 órás Ciabatta

Már nagyon régóta akarok nagy lyukú igazán finom Ciabattát, de csak nem lett olyan, amilyet akartam! Tegnap nem volt itthon csak egy pici kenyér.  Úgy döntöttem, hogy gyorsan sütök egy pár zsemlét, hogy mára legyen. Azonban valami miatt elmaradt a sütés, és az összekevert tésztát kint felejtettem a konyhapulton. Ma délután, amikor hazaértem a munkából, jutott eszembe a tészta. Lesz ami lesz, alapon felemeltem a kelesztőtál tetejét öröm volt látni a hosszú vékony sikérszálakat. 

Kiborítottam lisztezett deszkára, óvatosan alá nyúlva kicsit kihúzogattam, majd 6 aránylag egyforma részre osztottam a tésztát. Egyenként félbehajtottam, és nagyon óvatosan négyzetre igazítottam. Sütőpapírral kibélelt sütőlapra tettem, és 30 pedig pihentettem. A sütőt 200 fokon előmelegítettem, és beraktam egy tálat kb. 2 dl vízzel. Majd 15 percig alsó-felső fokozatban sütöttem, aztán 5-7 percig légkeveréssel, míg szép színt kapott.


Hozzávalók:
60 dkg BL80 liszt
2,5 kk  só
4 dl víz
2 dkg élesztő
1 ek olívaolaj

Elkészítés:
A tésztát dagaszd össze, olívaolajjal kend be és dagasztótálban 22 órát felejtsd a konyhapulton vagyis hagyd állni.
A többit már fentebb leírtam. 

Összegezve, úgy jártam, mint Newton és az a bizonyos alma... mondjuk, olyan híres nem leszek, de a végeredmény nagyon finom lett! Legközelebb is így fogom sütni! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése