2017. július 25., kedd

Rakott cukkini









Hozzávalók:
60 dkg darált hús
1 zacskó gyors rizs
1 nagyobb vöröshagyma
2 szelet füstölt szalonna
1 közepes paradicsom
1 nagy vagy 2 közepes cukkini
2 gerezd fokhagyma
2 mk piros fűszerpaprika

bors
2-3 dl tejföl (laktózmentes)
1 tojás
15 dkg reszelt sajt


Elkészítés: 
A hagymát kis kockákra vágtam majd kevés olajon megdinsztelem. Beletettem a darált húst, a paradicsomot szintén apró kockára vágva,amikor a hús kifehéredett rátettem a pirospaprikát,majd felöntöttem egy kevés vízzel. Megsóztam, borsoztam és fedő alatt főztem. Gyorsrizst feltettem főzni, de csak félig főztem meg. Amíg a hús főtt megpucoltam a cukkinit fél centis karikákra vágtam borsoztam és fokhagymát nyomtam rá így hagytam állni. Mikor a hús már majdnem kész volt hozzá tettem a rizst és tovább főztem. Egy jénai tál aljára kevés olajat tettem erre ráfektettem a szalonna szeleteket rátettem a karikára vágott cukkinit rátettem a húsos ragu felét, majd megint cukkinit tettem rá, ezt követően a ragu másik felét, majd ismét cukkini következett. A tojást összekevertem a tejföllel összeálljon tettem a tetejére szépen egyenletesen elkentem. 200 fokos sütőben lefedve, 35 percig sütöttem. Ezt követően levettem róla a fedőt rászórtam a reszelt sajtot és visszatettem a sütőbe, kb 10 percre, amíg szép színt kapott.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése