2017. július 17., hétfő

Kovászolt csalamádé 1.0

Nagyon régen gondolkozom azon, hogy miért nem lehet olyan csalamádét kapni a savanyúság árusoknál, ami nem édes.
Amikor gyerek voltam lehetett kapni, de most akárhol keresem egyszerűen nincs. Így elhatároztam, hogy próbát teszek, megpróbálom én megcsinálni. Most először megpróbálom kovászolva elkészíteni.



Hozzávalók:
70 dkg fejes káposzta
3 db zöldpaprika
1 db nagy hagyma
2 db nagy paradicsom
2 db sárgarépa
40 dkg uborka
volt még a hűtőben egy fél kaliforniai paprika azt is beletettem
1 nagy gerezd fokhagyma
1 kávéskanál bors
3 babérlevél

2 liter víz
4 csapott evőkanál só
2 szelet fehér kenyér

Elkészítés:
Legyalultam a zöldségeket, összekevertem és beletettem egy 3 literes üvegbe. 2 liter vizet, 4 csapott evőkanál sóval felforraltam lehúztam a tűzről.  A kenyeret megpirítottam és a tetejére tettem. Amikor a víz egy kicsit kihűlt de még "inkább forró"  ráöntöttem, úgy hogy a kenyeret is ellepje. Napos helyre tettem, egy kis tányérral lefedtem és 3-4 napig érlelem, és várom, hogy milyen lesz.



Ma telt le a 3. nap nem bírtam tovább várni megkóstoltam, ez valami csoda lett azt hiszem belekezdek a gyártásra és télre is így fogom eltenni! Bátran merem ajánlani! :)
Felirat hozzáadása




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése