2021. február 6., szombat

Rizibizi vagy Zöldborsós bulgur

 Rizibizi helyett köretként nagyon kellemes köret húsokhoz. Erről mindig gyerekkori emlékeim jutnak eszembe. Nagybátyám, hétköznap  sokszor csinált hétköznap vacsorára rizibizit bélszínrolóval. Mivel két egymás melletti lakásban laktunk, így nekem is szóltak, hogyha van kedvem vacsorázni, akkor menjek át, mivel tudta, hogy rettenetesen szeretem az általa készített rizibizit. Azán felnőtt koromban megkérdeztem, mi a titka. Elámultam, hogy milyen egyszerű és mégis nekem legalább is rettenetesen finom. Íme a recept, csak most bulgurral, mivel így sokkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz.



Hozzávalók:
1 csésze bulgur
2 csésze forró víz
2 csésze zöldborsó
1 ek csemege pirosarany 
só ízlés szerint

Elkészítés:
A fenti hozzávalókat a pirosarany kivételével összeöntjük, és alacsony fokozaton  fedő alatt főzzük, kb.10 perc után belekeverjük a pirosaranyat addig főzzük tovább, amíg a  zöldborsó és a bulgur puha nem lesz ez  kb. 20 perc . 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése