2021. február 20., szombat

Savanyúkáposztás zöldpaszuly leves bulgurral

 Ma reggel mikor felébredtem halvány gőzöm sem volt, hogy mit fogok főzni, mert igazából olyan borús az idő, hogy élni nincs kedve az embernek nemhogy főzni. Mikor kinyitottam a mélyhűtött megláttam a zöldbabot és elkezdtem agyalni hogy mit lehetne ebből csinálni. Sima zöldbab leveshez nem sok kedvem volt, egy picit mást, egy picit újat akartam, így született meg a mai levesem. 



Hozzávalók:
📌 1 kis fej vöröshagyma
📌 25 dkg zöldbab
📌 25 dkg savanyú káposzta
📌 2 dkg füstölt szalonna
📌 5 dkg stifolder vagy  füstölt kolbász 
📌 2 dkg bulgur (levesbetét helyett)
📌 1 evőkanál liszt
📌 1 teáskanál pirospaprika
📌 1 füstölt hús kocka
📌 1 leveskocka vagy vegeta
📌 1 pár virsli
📌 2-3 evőkanál tejföl (én mint mindig, laktózmentest használtam)
📌 2 kávéskanál ecet ízlés szerint, de ez elhagyható
📌 só ízlés szerint (de arra figyelni kell hogy a káposzta sós meg a  leveskockákban is van só, illetve a füstölt hozzávalókban is)

Elkészítés:
A szalonnát, stifoldert, vöröshagymát apróra vágjuk. Fazékban a szalonnából kisütjük a zsírt, rátesszük az apróra vágott hagymát és megdinszteljük,  amikor a hagyma már üveges, hozzá adjuk a stifoldert és az apróra vágott savanyú káposztát összeforgatjuk kp. 1 percig dinszteljük, aztán megszórjuk a liszttel, rászórjuk a pirospaprikát.  majd felöntjük vízzel. Beletesszük a zöldbabot, a bulgurt, a leves és füstölthús kockákat, sózzuk és puhára főzzük. Amikor megpuhult, hozzáadjuk a csomómentesre kevert tejfölt, ízlés szerint rakhatunk hozzá egy kevés ecetet. 

📍 100 grammban:
   kcal: 45.26
   fehérje: 1.56
   szénhidrát: 2.33
   zsír: 3.1

📍 Egy adagban 3,5dl:
   kcal: 158.4
   fehérje: 5.44
   szénhidrát: 8.15
   zsír: 10.87






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése