2017. február 5., vasárnap

Zöldséges csirkeaprólék leves alias "Nagypapa leves" grízgombóccal

Ezt a levest gyerekkoromban én neveztem el Nagyapa levesnek, mert Pécsett élő Nagypapámtól tanulta Apukám, és a kedvenc leveseim közé tartozik a mai napig.




Hozzávalók:
amit én ma beletettem
4 db csirkeszárny
6 db csirkenyak
1 nagyobb marék csirkezúza
(ezen kívül, bármilyen csirkehús, amit szerettek szabadon választott)
7 nagyobb sárgarépa,
3 fehérrépa vagy paszternák
2-3 ek olaj
1/4 zeller
2 ek liszt
2 kk pirospaprika
vegeta

2 tojás

Elkészítés:
A csirkét megmossuk, én a szárnyat és a zúzát össze szoktam vágni, -de nem fontos eredetileg egybe marat az aprólék- szóval olajon a csirkeaprólékot fehérre pároljuk, közben a zöldséget lereszeljük, és az csirkére rakjuk, kicsit megsózzuk és tovább pároljuk. Amikor a zöldség "összeesett"  megszórjuk liszttel és pirospaprikával mad felengedjük 1,5 l hideg vízzel, ízesíthetjük még vegetával. Forrás után kis lángon, vagy villanynál 3 fokozaton puhára főzzük, amikor kész beleszaggatjuk a grízgombócot , majd a 2 tojást összekeverjük és állandó keverés mellett belecsorgatjuk a levesbe.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése