2017. február 19., vasárnap

Lekváros bukta, mini kakaós csiga a tészta Dédi receptje szerint

Ennek a buktának az alap receptje még a Dédikémé volt. A tegnapi bagett sütésből maradt egy kevés öreg tésztám, és kovászom meg van, így élesztőt nem használtam a mai sütéshez (12 dkg öreg tésztával  és 10 dkg aktív kovásszal váltottam ki az élesztőt). Ja, és nem volt itthon tej, viszont 3 dl tej miatt nem megyek el a boltba ezt tejföl és víz keverékével váltottam ki. Dédikém a maradék tésztából Stricit csinált ez volt Anyukám kedvence. Összefonta megszórta durva sóval és köménymaggal (nem szeretetem a köményt, így én ezt lehagyom).


Hozzávalók:
60 dkg liszt
15 dkg porcukor
3 tojás sárgája
3 dl tej
csipet só
4 dkg élesztő

Töltelék:
Meggy-dzsem
Sárgabarack-dzsem

Kakaós csigához:
5 dkg kristálycukor
1 dkg kakaópor

Kenéshez:
5 dkg olvasztott vaj (én  olívaolajat használok)

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat  összekevertem és külön, a tejben elmorzsoltam/feloldottam az élesztőt (jelen esetben a tejfölt, vizet és a kovászt kevertem össze), majd összeöntöttem, ill beletettem az öreg tésztát is és összegyúrtam. Kb. 1 óra hosszat melegben állni hagytam, aztán átgyúrtam, és ezt követően meleg helyen duplájára kelesztettem.
Lisztezett deszkára kiborítottam a tésztát ketté osztottam.
Először a buktákat készítettem el.  Az egyik felét vékony téglalapra nyújtottam, tetszés szerinti téglalapokra vágtam, Egy kávéskanálnyi lekvárt tettem a kis téglalapokra a két szélét behajtottam, majd feltekertem, az illesztéseknél összecsipkedtem. Megkentem olvasztott vajjal és szorosan a tepsibe tettem.
Majd következett a mini kakaós csiga. Ehhez a tészta a másik felét is nagyon vékonyra kinyújtottam megkentem olíva olajjal, rászórtam a a kakaós kristálycukrot, majd 1,5 cm vastag karikákra felszeleteltem, lelapítottam és a tepsibe tettem. Konyharuhával letakartam és még 30 percig kelesztettem.
Előmelegített sütőben 180 fokon, 30 percig, alul-felül sütésen sütöttem.
A Striclit külön tepsiben sütöttem ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése