2018. február 18., vasárnap

Zöldséges vörösboros marhapörkölt

Nem Burgundi marha ragu, de nem is marhapörkölt. Igazából nem tudtam, hogy mi lesz a vége, amikor elkezdtem a főzést.   Volt itthon marhahús, és zöldség, mivel pénteken még vadasra gondoltam. Ma viszont inkább ettem volna pörköltet, de mivel volt zöldségem  is így azt is fel akartam használni. Egy kicsit felturbóztam és egy kitűnő mix lett belőle.


Hozzávalók:
60 deka marhahús
2 fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
kb. 5 dl száraz vörösbor
1 nagyobb paradicsom (nekem ez a mélyhűtőben volt, mivel most tél van)
1 fél zöldpaprika
2 gerezd fokhagyma
Worchester szósz
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
2 db babérlevél
20 deka gomba
1 púpos kk liszt

Elkészítés:
A hagymát apró kockára vágjuk és olajon megdinszteljük, közben hozzáadjuk a paradicsomot és a zöldpaprikát. A marhahúst megmossuk, majd apró kockára vágjuk, amikor a hagyma üveges, rátesszük.
Amikor a hús fehér és levet eresztett, sózzuk borsozzuk, a pirospaprikát rászórjuk és felöntjük vörösborral, beletesszük a babérlevelet és a fokhagymát Worchester szószt. Kis fokozaton főzzük. Zöldségeket megtisztítjuk karikára vágjuk,  amikor a marhahús már majdnem puha, akkor hozzá adjuk és így főzzük tovább. Amikor puha a marhahús és a zöldségek is (nem kell szét főzni a répát), akkor meghintjük egy púpos kávéskanál liszttel és összekeverjük. Ha menet közben elfőlne a leve, akkor vörösborral pótoljuk. Én tésztát főztem ki hozzá, mert már se kedvem, se időm nem volt ahhoz, hogy krokett egy csináljak. De igazából a krumplikrokett el tudom igazából elképzelni ezt az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése