2018. november 2., péntek

Rakott kelkáposzta

Gyerekkoromban a kelkáposztával ki lehetett üldözni a világból, egyetlen egy formában ettem meg,  így, és még szerettem is rakott-kelként.
Az az igazság, hogy Apukám nagyon finomat tudta elkészíteni és ebből csak sokat lehet csinálni, ezért mindig maradt belőle. Abban az időben még nem volt mikró, de mélyhűtő már igen, így Apu adagokra szedte és egyszer használatos alu-tálakba porciózta. Amikor hazamentem az iskolából,begyújtottam a sütőt, beraktam a jeges kaját, és levittem a vizslámat sétálni mire visszaértem megmelegedett az ebédem, már csak jó sok tejfölt kellett rárakni és kész is volt az ebédem.






Hozzávalók:
60 dkg darált hús
1 fej vöröshagyma
fél paradicsom
fél zöldpaprika
2-3 mk piros fűszerpaprika
3 ek étolaj
15-20 dkg rizs
50 dkg kelkáposzta
füstölt szalonna

bors
tejföl (én laktózmentes tejfölt használok)

Elkészítés:
Először, tulajdonképpen egy szaftos pörköltet készítünk, csak darált húsból.
A hagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük, rátesszük a darált húst, paradicsomot és a paprikát, ha a hús kifehéredett megszórjuk pirospaprikával, borsozzuk és megsózzuk ízlés  szerint és felöntjük vízzel, de csak annyira, hogy ellepje.
A rizst szintén megfőzzük. Először kis olajon megpirítjuk a rizst, majd megsózzuk felöntjük vízzel, ha felforrt kis fokozaton kb. 15-20 perc alatt puhára főzzük.
A zöldbabot sós vízben szintén megfőzzük. Amikor megfőtt leszűrjük.

Egy tepsibe vagy tűzálló tálba fogjuk rétegezve beletenni. Gondolatban 3 részre osztjuk az alapanyagokat, mivel kb három rétegben fogjuk beletenni a tálba.
A tál aljába vékony  füstölt szalonna szeleteket teszünk, rátesszük a zöldbab 1/3-át, majd a rizs 1/3-át, rá a pörkölt 1/3-át, és megint jön a szalonna, majd a zöldbab és így tovább arra figyeljünk hogy a vége zöldbab legyen. A tetejét megkenjük tejföllel a végén mehet rá pár vékony szalonna szelet.
Előmelegített sütőben, 180-200 fokon kb. 20-25 perc alatt összesütjük.

Tipp: Aki nem szeretné külön rétegezni, az a kész rizst összekeverheti a darált húsos pörkölttel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése