2017. június 17., szombat

Marchal vagy Marshall máj fokhagymásan csirkemájból

Igazából ma a véletlen döntötte el, hogy mi lesz az ebéd. Délelőtt elmentem vásárolni, mert a elfogyott a mosogatószer, és a hűtőpultban megláttam a hívogató gyönyörű csirkemájat. Innentől kezdve eldőlt az ebéd.
Gyerekkoromban, mint a legtöbb gyerek nem szerettem a májat. Sokáig nem ettem meg maximum a resztelt máj szaftját krumplival. Aztán egyszer csak rájöttem, hogy finom. Nagypapám Pécsett lakott és amikor elmentünk hozzá látogatóba Ő sütött ki hirtelen sertésmájat és a tetejére fokhagymát tett. Azt hiszem csak a Nagypapám miatt kóstoltam meg, mert nagyon szerettem a nagypapámat és nem akartam, hogy azt gondolja, hogy "nyámnyila" kislány vagyok! 
Viszont ez a máj, valami csodálatosan finom volt, és innentől kezdve megettem a májat.  Persze itthon Apu is gyakran készítette.
Később megtudtam, hogy tulajdonképpen ezt nevezik "Marchal" vagy májnak "Marshall". 
Viszont valahogy a sertésmájat kevésbé szeretem, mint a csirkemájat, így én csirkemájból készítem el a májételeket.
Sajnos ezzel az étellel az a bajom, hogy a máj durrog, pukkan, fröcsög, és ha nem figyelek oda akkor tele leszek apró égési foltokkal. Szóval amilyen egyszerű az elkészítése annál nagyobb "kosszal" jár és több takarítás, mint amennyi idő alatt készen van, viszont megéri, mert csoda finom.


Hozzávalók:
25-30 dkg csirkemáj
3 ek liszt
késhegynyi bors
1 nagyobb vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 szelet szalonna
olaj

köretnek újkrumplit készítettem, a savanyúság kovászos uborka volt 

Elkészítés:
A májat megmostam, lecsepegtettem. A lisztbe belekevertem a borsot, a hagymát karikára vágtam, a szalonnát bevagdostam és kakastaréjt sütöttem belőle. Plusz olajat öntöttem a serpenyőbe és a lisztben megforgatott májat hirtelen kisütöttem,(lefedtem, hogy amikor durrog kisebb legyen a hatótávolsága) :) sütés után megsóztam és fokhagymát nyomtam rá. Közben a megforgattam a lisztben és szintén hirtelen kisütöttem. 

Az újkrumplit előbb feltettem, hogy mire a máj elkészül az is megsüljön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése