2017. június 5., hétfő

Kovászos uborka

 A nyár egyik legfinomabb savanyúsága, a kovászos uborka legalábbis nekem. 
Amikor gyerek voltam a szüleimmel a nyarakat Balatonon töltöttem, mivel tanárok voltak és így egész nyáron lent voltunk. A strandon örök sláger volt a sült hekk, kovászos uborkával és lángossal, amit a mai napig nagyon szeretek.
Anyukámtól sajnos nem tudtam megtanulni, ezt a receptet, mert talán ez volt az egyedüli recept, amit mindig "szemre" csinált. 
Ezt a receptet a kolléganőmtől kaptam, és azóta így csinálom, tuti mindig ugyanolyan lesz, csak ajánlani tudom.



Hozzávalók (egy 3 literes üveghez):
📌1,5 kg kovászolni való uborka
📌2 csokor kapor
📌6 gerezd (1 fej) fokhagyma
📌2 liter víz
📌4 csapott evőkanál só
📌1 szelet fehér kenyér

Elkészítés:
Az uborkát folyó víz megmossuk, erre a célra rendszeresített körömkefe megdörzsölt
Erre a célra rendszeresített köröm kefével dörzsöljük. A végeit levágjuk majd hosszában majdnem végig bemetsszük.
A kaprot megmossuk lecsöpögtetjük. A megpucoljuk.
A kapor felét jól kimosott 3 literes üveg aljára tesszük. Majd a uborkákat szorosan állítjuk közé egy-egy fokhagyma gerezdet teszünk. A tetejére tesszük második csomag kaprot.
A vizet a sóval felforraljuk majd lehúzzuk a tűzről.  A kenyeret megpirítjuk és a tetejére tesszük. Amikor a víz egy kicsit kihűlt de még meleg ráöntjük, úgy hogy a kenyeret is ellepje. Napos helyre tesszük, rárakunk egy kis tányért, 3-4 napig érleljük. Majd, ha megért, külön edénybe tesszük, a levét átszűrjük és úgy öntjük rá, hűtőben tároljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése