2017. május 27., szombat

Teljes kiőrlésű vegyes mini baguette (rozs, graham)

Graham baguettet akartam sütni, de sajnos kevés volt a graham lisztem,. Mivel kizárt, hogy szombat délután rávegyem magam arra, hogy elmenjek a lisztet venni, ezért körülnéztem itthon és találtam teljes kiőrlésű rozslisztet, így ezt használtam.
Dupla adagot csináltam, mivel a mélyhűtőben tárolom, amikor kiveszem pont olyan mintha​ a friss lenne.

Hozzávalók:
32 dekagramm graham liszt
48 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
30 dkg BL 80 liszt
2 evőkanál búzasikér
4 mk só
6 dl víz
5 dkg friss élesztő
2 evőkanál olívaolaj
2 ek tejföl (laktózmentes használtam)

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekeverjük, közepén egy kis lyukat csinálunk, majd a meleg vízben feloldjuk az élesztőt beleöntjük, beletesszük a tejfölt és a olívaolajat összegyúrjuk  illetve dagasztjuk, ha van gépünk abban, ha nincs, akkor kézzel.
Kicsit bekenjük, olívaolajjal letakarjuk, a tésztát félretesszük, egy órán keresztül kelesztjük.
Amikor a duplájára kelt a tészta, lisztezett gyúró deszkára borítjuk a tésztát. Kicsit meg formázzunk és 18 egyenlő részre osztjuk és gombócokat formázunk belőle követően 5 percig állni hagyjuk, majd egyesével a gombócokat kinyújtjuk, feltekerjük és az összeillesztésnél össze csipkedjük a tésztát, hogy eltűnjön az illesztés a bagetteket sütőpapírral kibélelt tepsibe rakjuk és 25-30 percig tovább kelesztjük közben felmelegítjük a sütőt 220 fokra.
Mielőtt berakjuk a sütőbe pengével megvágjuk és vízzel megspricceljük.
10 percig 220 fokon sütjük, majd 200 fokon ütjük 15 percig alsó felső sütéssel. Egy tepsibe rakunk 1 dl vizet -egy kis edénybe- a sütő aljába tesszük a gőzképződés miatt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése