2017. május 28., vasárnap

Kapormártás

Gyerekkoromban nagyon válogatós voltam! Az új dolgokat nagyon nehezen kóstoltam meg,  vagyis inkább sehogy sem. Körülbelül 10-12 éves lehettem, amikor Dédikémmel kora tavasszal sétáltunk a Duna-parton. A kaprot kifejezetten utáltam, és egyszer csak bevillant, hogy én annyira ennék kapormártást újkrumplival! Dédikém rettenetesen megörült, hogy végre talán valami újat megint megszeretek megvette, az akkor horror drága új krumplit és hozzá kaprot. Megfőzte és én azóta szeretem!


Dédikém, aki anno sietett kapormártást főzni nekem! <3


Hozzávalók:
2 csokor kapor
1 dl olaj
3-4 evőkanál liszt
5 dl víz vagy tej
2 dl tejföl (én laktózmentest használtam)

Elkészítés:
Az olajba beletesszük az apróra vágott kaprot Kicsit megdinszteljük, majd rászórjuk a lisztet jól összekeverjük, tulajdonképpen egy sűrű rántást készítünk, felöntjük A vízzel megsózzuk csomómentesre keverjük. Állandó keverés mellett  kis fokozaton besűrítjük, hozzákeverjük a tejfölt, elkészültünk.
Köret és feltét: új krumplival és tükörtojással tálaljuk



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése