2017. március 15., szerda

Rozsos zsemle

Ma egy kicsit szabadon engedtem a fantáziám, nem a megszokott receptet vettem elő, hanem picit kísérleteztem.



Hozzávalók:
40 dkg BL 80 Liszt
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
2 dkg élesztő
1 tk búzasikér
2 ek burgonyapehely
4 dl langyos víz
2 tk só

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálba, majd a vízben feloldott élesztőt  hozzáöntöttem a beleöntöttem összekevertem és simára dagasztottam. A tésztát lefedve 1,5 óra alatt a duplájára kelesztettem. Ezt követően lisztezett felületre kiborítottam, félbehajtottam,  kicsit óvatosan lelapítottam majd 9 egyforma részre osztottam, formáztam és a tepsin 30 percig pihentettem. 
Tetejét bevágtam, vízzel megspricceltem, 230 fokon 12 percig, alsó felső sütésen sütöttem, majd 2 percig 200 fokon hőlégkeveréssel adtam neki egy kis színt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése