2017. március 10., péntek

Lúdláb torta (Mamóka recepje)

Cukrász tudományomról nem vagyok híres. Nagyon régen, amikor Mamóka még élt és jól volt, sokat sütött, ha lementünk hozzá mindig volt valami finom sütemény. Egyszer Lúdlábat készített, ami   annyira finom volt, hogy elkértem a receptet, ekkor lediktálta.  Nagyon sokáig nem is nyúltam a recepthez, aztán egyszer kb. 10 éve elkészítettem a fiam születésnapjára. Szépen elvégeztem a végső simításokat feltettem a marcipánfigurákat, majd levettem a tortaforma oldalát. És jaj!!! a krém úgy folyt ki a piskóta alj és a csokimáztető közül, mint láva a vulkánból. Beletettük a tortát egy nagy tálba, és kiskanállal megettük. Az íze, az pont olyan volt, mint amilyennek lennie kellett, de mai napig nem tudom, hogy mit rontottam el.
Ezt követően évekig hozzá sem nyúltam, majd megint eljött a Fiam 31. születésnapja, és elővettem a receptet.
Nagyon odafigyeltem! Most a torta állaga olyan lett, mint amilyennek lennie kellett, viszont a díszítés hagy kívánnivalót maga után, de legalább nem kiskanállal ettük! :)


Hozzávalók:
2 tojás
10 dkg cukor
7 dkg liszt
 5 dkg vaj
 Krémhez:
 2 tojás
18 dkg cukor
2 ek kakaópor
2 dl erős feketekávé
2 ek  kanál csokipuding
25 dkg vaj
Bevonat a  tetejére:
 2 ek kakaópor
 2 ek cukor
kevés víz
 3 dkg vaj

Elkészítés:
2 tojás fehérjét habbá verjük, majd a habba belekeverjük a sárgáját, 10 dkg cukrot és a 7 dkg lisztet meg az 5 dkg olvasztott vajat (de nem forrót)
egy kizsírozott tortaformába öntjük, és szép pirosra sütjük. a formába hagyjuk kihűlni

Krém:
2 tojás sárgáját simára keverjük, 18 dkg cukorral, 2 evőkanál kakaóporral, felengedjük a 2 dl erős feketekávéval, 2 ek  kanál csokipudingot belekeverjük és gőz fölött sűrűre főzzük, langyosra hűtve hozzáadjuk a kikevert 25 dkg vajat.
A tésztára öntjük és kimagozott meggyszemeket nyomkodunk bele.
A tetejét bevonjuk 2 ek kakaópor 2 ek cukorral és kevés vízzel főzött  3 dkg vajjal simára kevert csokiöntettel.

Megtaláltam a régi képeket, íme:D :




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése