2017. március 31., péntek

Hirtelen felindulásból elkövetett Gyökérkenyér

Két nappal ezelőtt zsemlét sütöttem, de nem használtam fel az összes tésztát, és maradt 37 dkg tészta, amit betettem a hűtőbe.

Ma a munkából hazafelé a pénteki csúcsforgalomban, azon gondolkoztam, hogy mit süssek, de semmi értelmes nem jutott az eszembe, csak azt tudtam, hogy valami finomat akarok! Gondoltam lesz, ami lesz.
Amikor hazaértem, elővettem az öreg tésztát a hűtőből.


Hozzávalók:
50 dkg BL 80 Liszt
250 ml víz
2 kk só
és hozzá kevertem a 37 dkg öreg tésztát.


Elkészítés:
Mivel ma nagyon jó idő volt, így kiültem végre a teraszra töltöttem egy pohár bort és a tésztát kitetettem a napra, 2 óra alatt szépen a duplájára kelt. Majd lisztezett deszkára öntöttem, ketté osztottam és elegyengettem, megcsavartam és sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem majd 1 órát kelesztettem.

Alsó felső sütésen 200 fokon alsó-felső sütésen 50 percig sütöttem




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése